Om Wimdu. Alt hvad der er værd at vide om os.

Mød holdet bag, find jobtilbud og lær mere om hvad vi foretager os.

Aboutus polaroids
  • "Folk med ekstra værelser...kan leje deres værelser ud til turister og tjene en lille formue..."
    — The Telegraph, 28. december 2012
  • "Wimdu opererer ikke med et minimalt budget. I Juni 2011 modtog de $90 millioner fra deres hoved investorer."
    — The Economist, 6. august 2011
  • "Alternativ til et hotel...Berlin-baseret Wimdu er noget du skulle holde øje med."
    — New York Post, 26. sep 2011
Besøg vores presseside

Virksomheden

Wimdu logo big

Wimdu startede som et lille internationalt team i marts 2011, men er hurtigt vokset til en sammentømret gruppe på 250 dedikerede medarbejdere på verdensplan.

 

Stadig hastigt voksende, er Wimdu nu en førende online platform med en bred vifte af private overnatninger i alle prisklasser. Ved at forbinde gæster og værter fra hele verden, giver Wimdu dig en behagelig, autentisk rejseoplevelse, til dig der ønsker et smart alternativ til hoteller.

Fra en penthouse lejlighed i New York, til en ferielejlighed på Mallorca eller et studio i Paris, så garanterer Wimdu's udvalg af mere end 300.000 boliger i over 100 lande, at du finder en attraktiv overnatning til en overkommelig pris til din næste ferie.

Men det er ikke det hele. Wimdu lader dig også leje din egen bolig ud til andre der leder efter et sted at bo. Det er gratis at registrere sig og det kan derved lade sig gøre at tjene penge på sin ubenyttede plads imens man hjælper andre med at udforske verden.

Facts

Grundlagt:
Marts 2011
Hovedkvarter:
Berlin, Tyskland
  • > 15 sprog
  • > 150 lande
  • > 250 medarbejdere
  • > 300.000 boliger
  • > 1 million registrede brugere
  • > 90 mio. dollars finansieret
Photograph ceo

Historien

Wimdu er grundlagt af Arne Bleckwenn og Hinrich Dreiling, to nære venner, som mødte hinanden på universitetet, og allerede har haft succes med etableringen af to virksomheder før de startede Wimdu.

De to passionerede backpackers var blevet mere og mere trætte af dyre, kedelige hoteller. De fandt ud af, at gæster, som et alternativ, valgte at indkvartere sig i private boliger - et koncept, som tilbød gæster billigere, og mere personlige overnatningsmuligheder, samt gav en mere autentisk ferieoplevelse. Derfor besluttede de to at skabe en virksomhed, som ville kombinere teknisk know-how med passionen for at rejse og en større fokus på de individuelle brugerbehov. Denne virksomhed skulle slå sine rødder i den unikke by, Berlin - og resultatet er Wimdu.

Vi er en alsidig gruppe af højtkvalificerede og entusiastiske mennesker, der hver dag arbejder på at gøre udlejning af private boliger til den globale norm. Vores mål er at give rejsende et let tilgængeligt og billigt alternativ til hoteller, med en stærk fokus på kvalitet og værdi for pengene. Med mere end 250 medarbejdere i vores hovedkvarter i hjertet af Berlin, er vi i dag en af verdens største platforme for udbydere af private boliger over hele verden.

Udtalelser

Wimdu forbinder værter og gæster fra hele verden

Avatar 1
Ahman

Jason & Sarah var et dejligt par, og det var rart at møde dem. Vi tilbragte mange timer sammen, og det var sjovt og nemt. De er meget tiltalende, soigneret og meget respektfulde. Alt hvad du kunne bede om fra en gæst. Jeg ville byde dem velkommen tilbage med det samme! Jeg håber I har det godt! A & B

Avatar 2
Jason & Sarah

Vi er på vores anden bryllupsrejse. Det er en rejse rundt i Europa, hvor vi oplever mange forskellige seværdigheder, men prøver på at tænke på budgettet. Vi fandt overnatninger med Wimdu, da vi ønskede en lokal og mere personlig oplevelse, hvor vi kunne møde andre mennesker. Vi har kun positive ting at sige. Ahman og Bruce var venlige og gæstfrie. De har et dejligt hjem (...) Vi fortryder, at vi kun blev der i tre dage!

Avatar 3
Anna

Når du åbner døren for Nicole og Anne føler du, at du byder gamle venner velkommen. Vi havde sådan en god tid hos dem. Nicole og Anne er nogle meget rare mennesker, let omgængelige, venlige og meget entusiastiske. Vi kan på det kraftigste anbefale dem til enhver vært. Vi ønsker dem begge alt det bedste i livet. Tak fordi I valgte os, og I er meget velkomne til altid at vende tilbage. Mange hilsener fra Anne og Jordy, Barcelona :)

Avatar 4
Nicole

Begge vores værter gjorde, at vi følte os meget velkomne. Da jeg var i en fremmed by med min datter, var det dejligt at have Anna og Jordys hus som vores 'base'. Det var nemt at komme til alle steder i Barcelona med subway eller til fods. At være så tæt på Park Guell gjorde det ekstra specielt for os. (...) Men vores ophold var især godt, grundet måden Anna og Jordy tog sig af deres gæster. Dem kan du roligt besøge! Nicole

Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser (GTB) for at bruge online-platformen Wimdu.com

(Nyeste version: December 2012)

  1. Anvendelsesområde, ændringer af Generelle Betingelser og Vilkår.
    1. De følgende Generelle Betingelser og Vilkår (GTB) henviser til brugen af platformen
      www.wimdu.dk (også: ”platformen”). Det er en service af Wimdu GmbH (”Wimdu”
      eller ”vi”).
    2. ”Brugere” som omfattes af de Generelle Betingelser og Vilkår er almindelige og juridiske
      personer, der har registreret sig og hvis registrering er blevet bekræftet af Wimdu.
    3. Wimdu tilbyder brugere de ydelser der findes på platformen, og specielt brugen af databasen, udelukkende på basis af de Generelle Betingelser og Vilkår.
    4. Ved at registrere sig eller bruge vores tjenester, giver brugeren sit samtykke til anvendelsen af disse Generelle Betingelser og Vilkår.
    5. Wimdu forbeholder sig retten til at ændre deres Generelle Betingelser og Vilkår gældende for fremtiden, hvis en ændring er nødvendig af økonomiske eller juridiske grunde. I dette tilfælde er ændringerne, da kun en del af kontrakten, hvis brugeren giver sit samtykke til sådanne ændringer. Det er tilstrækkeligt til dette formål, at Wimdu giver en ny version af GTB til brugeren via e-mail, som brugeren har stillet til rådighed for informations grunde. Hvis brugeren ikke modsiger ændringer af de Generelle Betingelser og Vilkår indenfor en uge, vil samtykke forstås som være givet.
    6. Modsigende betingelser og vilkår af brugerne er ikke gyldige (trods punkt 2.5), selvom Wimdu ikke modsiger dem.
  2. Wimdu’s ydelser, ydelser af leverandører
    1. Platformen er en online markedsplads, på hvilken brugere kan tilbyde og udleje lejligheder, huse, værelser eller andre overnatningsmuligheder (”Bolig”).
    2. På www.wimdu.dk, stiller Wimdu en platform til rådighed, på hvilken brugere kan kommunikere med hinanden og indgå aftaler. Wimdu tilbyder ikke selv overnatningsmuligheder; men handler som et mellemled for indgåelsen af en aftale mellem brugere.
    3. Lejekontrakter er udelukket aftalt mellem den bruger, der har boligen (”udbyder”) og den bruger, der lejer boligen (”lejeren”). Wimdu er i sig selv ikke en del af de lejekontrakter, der er indgået mellem hjemmesidens brugere. Wimdu er dog berettiget til at agere som en repræsentant for udbyderen og har autoritet at afslutte kontrakter på dennes vegne. Det er dog udbyderens og lejerens eget ansvar at udføre deres egen kontraktlige forpligtelser. I tilfælde af misligholdelse skal der forhandles mellem brugerne. Wimdu gemmer og vil videregive kontaktdata for begge parter til dette formål.

    4. Wimdu undersøger ikke tilbuddene på platformen eller brugerdata for deres lovlighed, nøjagtighed og fuldstændighed, og disse repræsenterer ikke Wimdu’s synspunkter. Wimdu er ikke ansvarlig for en tredjeparts tilbud og indhold.
    5. Udbydere kan anvende deres egne generelle betingelser og vilkår for deres bolig, som de udlejer, så længe de ikke har indflydelse på de Generelle Betingelser og Vilkår.
    6. Udbydere og lejere er ansvarlige for deres overholdelse af bestemmelser, offentlig lov, herunder kommunale retningslinjer, vedrørende udlejning af ejendomme.
  3. Registrering, dannelse af brugerkontrakten, juridiske erklæringer
    1. Brugerregistrering er påkrævet for at bruge Wimdu’s tjenester. Registrering er gratis og kræver, at brugeren accepterer Wimdu’s Generelle Betingelser og Vilkår. Ved at modtage en bekræftelses e-mail på den af bruger angivne e-mail-adresse hos Wimdu, vil der komme til at stå en kontrakt mellem Wimdu og brugeren af Wimdu’s tjenester. Der er intet krav om indgå en sådan brugerkontrakt.
    2. Registrering er kun tilladt til almindelige personer, juridiske personer, og partnerskaber, som er fuldt legale. Registreringen af en juridisk person eller et partnerskab må kun udføres af en autoriseret fysisk person, der skal navngives. Under registreringen må kun individer være anført som ejer af brugerkontoen.(eks. ingen gifte par eller familier)
    3. Under registreringen er brugeren forpligtet til at give præcise, opdaterede og komplette informationer, som er krævet i tilmeldingsblanketten, især for- og efternavn, nuværende adresse (en postboks er ikke acceptabel), en gyldig e-mail adresse og i givet fald at oplyse navnet på virksomheden og en autoriseret repræsentant. Data skal være opdateret og korrekt på alle tidspunkter. Flere registreringer under forskellige medlemsnavne er forbudt. Under registreringen vælger brugeren et brugernavn og en adgangskode. Medlemsnavnet må ikke være en e-mail eller internet-adresse, det må ikke være til skade for navnene, varemærkerne eller andres rettigheder, ej heller krænke gode manerer. Efter registreringen, vil brugeren modtage en adgangskode og et navn tildelt sin medlemskabskonto.
    4. Brugeren kan modtage juridiske kontraktlige erklæringer på dennes angivne e-mail.
    5. Ved at godkende de generelle betingelser, indvilger brugeren i at modtage nyhedsbreve og lignende information via e-mail. Brugeren kan uden omkostninger og til enhver tid tilbagekalde deres samtykke.
  4. Brugerforpligtelser, brugerkonto, systemets integritet
    1. Brugeren er fuldt ansvarlig for alt indhold, som vedkommende placerer på platformen. I dennes forhold til Wimdu lover han ikke at placere ulovligt indhold på platformen og afhold sig fra at foretage sig noget, der bryder loven.
    2. Udbyderen er ansvarlig for at sikre, at boliger som han/hun tilbyder, er beskrevet korrekt og fyldestgørende. Udbyderen skal som minimum udfylde de felter, der er påkrævet af Wimdu, så at boligen og tilbuddet er beskrevet med den nødvendige præcision. Derudover er udbyderen i sin ret til at beskrive yderligere betingelser, såsom størrelsen af et depositum, beløb for slutrengøring, annulleringsmuligheder etc. De forskellige annulleringspolitikker, der kan indgås kan se under ”annulleringspolitikker”. Brugeren lover altid at opretholde opdaterede og korrekte informationer på hans medlemskonto, og i tilfælde af en ændring at rette det med det samme. En brugerkonto kan ikke overdrages til en anden person.
    3. Brugeren er forpligtet til at sikre at hans medlemskab kun bruges af ham selv og er forpligtet til dette formål at holde hans adgangskode hemmelig.
    4. Brugeren er ansvarlig for alle aktiviteter der udføres, mens hans medlemskonto anvendes, undtagen hvis brugeren ikke er ansvarlig for misbrugen af hans medlemskonto.
    5. Når brugeren er klar over at en tredjepart har haft adgang til hans medlemskonto eller på anden vis har fået adgang til hans medlemskonto, skal han straks underrette Wimdu. Wimduhar ret til at blokere brugerens konto indtil der er skab klarhed om situationen.
    6. Enhver bruger skal individuelt verificere identiteten af hans kontraktpartner. Wimdu tager intet ansvar for korrektheden af brugerens kontaktinformation, som er indtastet på platformen.
    7. Brugeren er forpligtet til at indstille deres systemer og programmer i forbindelse med brugen af Wimdu’s tjenester, sådan at hverken sikkerheden, integriteten eller tilgængeligheden af systemerne, som Wimdu har oprettet for at udbyde tjenester, ikke påvirkes. Brugere må ikke blokere, omskrive, modificere indhold, som er genreret af Wimdu eller på nogen måde gribe ind i Wimdu’s tjenester, som er i strid mod brugerkontrakten. Wimdu har ret til at foretage de nødvendige foranstaltninger, jævnfør sektion 12, der er nødvendige for at sikre Wimdu’s systemintegritet eller et andet system.
    8. Brugere må ikke bruge adresser, kontaktdata, eller e-mail-adresser, som de får ved at bruge hjemmesiden til andre formål udover kontraktlig kommunikation. I særdeleshed må disse data ikke sendes videre til en uautoriseret person, eller bruges til at sende reklamer, undtagen hvis brugeren tydeligt har givet sin tilladelse på forhånd.
    9. Brugeren må absolut ikke sende massemeddelelser med det samme indhold via platformen. Spam eller lignende chikane mod andre brugere eller tredjepart er forbudt.
    10. Enhver bruger er kun ansvarlig for at arkivere hvilken som helst synlig information og gemt på Wimdu’s portal, som de har brug for til eget formål, såsom beskyttelse af beviser, bogføring, osv., og dette på et medie uafhængigt af Wimdu.
    11. I tilfælde af overtrædelse af disse Generelle Betingelser og Vilkår af en bruger, er Wimdu berettiget til at udføre virtuelle boligejer-rettigheder. Wimdu kan ekskludere brugeren ved tvivlsspørgsmål fra at bruge dens service, slette det indhold han bruger, og tage andre midler i brug indenfor de beskrevne i sektion 12. Wimdu vil tage juridiske aktioner i brug for at udføre sine rettigheder til overbærenhed og kompensation.
  5. Håndtering af indhold og rettigheder
    1. Indenfor rammen af platformens funktionalitet, kan udbydere præsentere potentielle lejere ved at bruge forskellige medier. Der er dog forskellige regler som skal følges, for at sikre at de forskellige medier bruges lovligt, sådan at hverken brugeren eller Wimdu kan holdes ansvarlig. Disse regler kommer fra forskellige steder, eksempelvis love for beskyttelse af copyright eller brands, som går udover disse Generelle Betingelser og Vilkår.
    2. Wimdu gemmer for brugeren det multimedie indhold, som han har uploadet (billeder, tekst, etc.) eller sørger for den nødvendige hukommelse og adgang til det. Brugere er selv ansvarlige for det multimedieindhold, som de uploader på Wimdu og er derfor ansvarlig for alle krav, der opkræves fra tredje part. Særlig inkluderer denne erstatning også omkostninger for retsforfølgning og retshjælp.
    3. Brugeren vil derfor sikre at det uploadede indhold ikke bryder nogle gældende love eller lovebestemmelser, almindelig anstændighed, eller navnlig tredjemands rettigheder (navngivning rettigheder, personlige rettigheder, ophavsret, databeskyttelsesrettigheder osv.). Brugere påtager sig i særdeleshed ikke at uploade indhold, der overtræder betingelser i ”Strafgesetztbuch” (SGB – den tyske straffelov) eller Jugendmedienschutz-Staatsvertrag (JMStV - Tysk medlemsland-traktaten om beskyttelse af mindreårige i medierne). Brugeren påtager sig ansvaret for ikke at udnytte indhold, der er pornografisk, forherliger vold, eller lokker til ulovlige handlinger. Dette gælder også for udsendelse af e-mails og anden elektronisk kommunikation fra platformen.
    4. Ved at tilføje multimedieindhold giver brugeren Wimdu et gratis, ikke uigenkaldelige, ubegrænset, ikke-lokalt ret til brug, som kan blive tildelt underlicenser til det multimedieindhold, som brugeren har uploadet til Wimdu. Især omfatter brugsretten ret til at behandle multimedieindhold i forbindelse med platformen og at gøre det tilgængeligt for offentligheden offline, i trykt eller elektronisk form, ved LAN-kabel eller trådløs forbindelse, som er brugt på en sådan måde, at det er tilgængeligt for offentligheden på steder og forskellige tidspunkter, herunder afspilning på deres valgte modtagesignal, som giver dem online adgang i særdeleshed på stationære eller bærbare computere, og håndholdte mobilenheder, såsom smartphones, tabletter og lignende udstyr.
    5. Det indhold, der tilbydes via Wimdu er beskyttet af copyright. Platformen er generelt tilgængelig og udnyttes enkeltvis af en almindelig person ved hjælp af en webbrowser. Anvendelsen af teknologier som web-spiders, crawlers eller lignende programmer, som ikke blot har til formål at indeksere indhold, men som også at opnå masseadgang til, for at lagre platformens indhold, er strengt forbudt. Dette gælder også for teknologier, der muliggør såkaldt screen scraping og andre tredjeparts tjenester.
    6. I tilfælde af en overtrædelse af disse forbud og retningslinjer for de Generelle Betingelser og Vilkår, er Wimdu berettiget til at nægte godkendelse af indhold, samt til at slette og blokere indhold øjeblikkeligt og at slette de sider og links, der fører til siderne, med det samme. I sådanne tilfælde har brugeren ikke ret til at få genoprettet hans multimedieindhold på internetplatformen eller få hans slettede brugerprofil frigivet.
  6. Tilgængelighed og ændring af hjemmesiden
    1. Brugeren har ingen retslige krav til permanent brug af platformen. Wimdu er ikke påkrævet at sikre, at platformen er tilgængelig på alle tidspunkter. Derimod bestræber Wimdu sig på at vedligeholde driften af platformen med så få afbrydelser, som muligt og fortsætter med at udvikle platformen i forhold til brugerkrav.
    2. Wimdu kan midlertidigt begrænse brug, hvis dette er nødvendigt af hensyn til sikkerhed, integritet, kapacitetsbegrænsninger eller gennemførelsen af tekniske foranstaltninger (vedligeholdelsesarbejde). Wimdu vil varetage brugernes legitime interesserer ved at give besked på forhånd.
  7. Ansvar overfor tredjepart
    1. Siderne på platformen indeholder også links til hjemmesider på internettet der vedligeholdes af tredjepart. Wimdu er ikke bekendt med disse siders indhold. Wimdu formidler blot adgangen til disse hjemmesider og kan ikke gøres ansvarlig for indholdet af disse. Links til tredjeparts-hjemmesider har udelukkende det formål at forenkle brugerens navigation på internettet. Wimdu påtager sig ingen form for sympati overfor udtalelser der udtrykkes på sider der linkes til, og tager derimod i højere grad afstand til alle hjemmesider af tredjepart, som der linkes til fra platformen.
    2. Ejerene af de hjemmesider der hyperlinkes til fra Wimdu’s platform, er eneansvarlige for deres indhold såvel som salget af de produkter og services de tilbyder fra deres hjemmeside.
  8. Bookingproces, betaling, fakturering
    1. Ved at tilføje en bolig på Wimdu’s hjemmeside, giver udbyderen en invitation til at tilbyde et tilbud. En anden bruger kan anmode om at indgå en lejekontrakt for denne bolig. Kontrakten består, hvis udbyderen accepterer tilbuddet inden for 24 timer, som Wimdu procedure foreskriver. Ellers er brugeren ikke længere bundet af tilbuddet.
    2. Annuleringer vil betragtes som et tilbagekøb før det planlagte check-in. En af mulighederne vist under annulleringspolitikken kan aftales. Refundering som er et resultat heraf, vil blive udbetalt af Wimdu til brugeren via samme kanal, som er valgt af ham i forhold til sektion 8.4.3
    3. Udbyderen skal sikre at:
      1. beskrivelsen af boligen og de brugte billeder ikke bryder nogle love eller tredjepartsrettigheder og at de kun relaterer til den tilbudte bolig.
      2. succesfulde bookinger er angivet i overensstemmelse hermed.
      3. Den uploadede information ikke refererer til tredjeparts indhold.
      4. han overholder gældende offentlige love, specielt dem der vedrører betaling, og factoring skattemæssige forpligtelser, som også kan omfatte nogle forpligtelser i henhold til indkomstlove eller indirekte skattemæssige forpligtelser. Udbyderen er eneansvarlig for overholdelsen af disse forpligtelser. Wimdu er berettiget til at kræve beviser fra brugere for at kontrollere den angivne information om boligen.
    4. Betalingsprocessen skal finde sted under følgende fremskaffelse:
      1. Aftalen opstår ved en samlet pris vist ved afslutningen af bookingen. Denne består af lejen og ekspeditionsgebyr, som omfatter en administrationsdel og en ejendom-baseret del, som bestemmes ud fra huslejen. Efter en booking er foretaget, meddeler Wimdu brugere af dets indhold og den samlede pris.
      2. Wimdu er berettiget til at ændre beløbet for ekspedionsgebyrer til enhver tid. Dette gælder ikke for lejekontrakter, der allerede er indgået. Udbyderen vil blive underrettet om størrelsen af dette ekspeditionsgebyr via e-mail i god tidsammen med bookingforespørgslen.
      3. Lejeren skal betale den samlede pris, som fremgår af booking, muligvis i flere rater, ved hjælp af den valgte kanal i bookingprocessen. Wimdu modtager pengene fra lejeren på vegne af udbyderen og opbevarer dem for udbyderen på en ikke-rentebærende konto. Hvis inddrivelse af gæld mislykkes, skal lejeren godtgøre for de ekstra omkostninger. Dette gælder ikke, hvis lejeren ikke er ansvarlig for den manglende inddrivelse af gæld.
      4. Ved afslutning af booking-processen, instruerer lejeren Wimdu om at overføre huslejen til udbyderen 24 timer efter starten på hans ophold i den lejede bolig. Hvis brugen af denne bolig ikke overføres til lejer som det kontraktligt er aftalt, at lejeren har ret til at tilbagekalde denne instruktion til Wimdu. Instruktioner til Wimdu skal ophæves straks med angivelse af grunde og via kontaktformularen.
      5. Udbyderen skal opfylde sin forpligtelse til at betale ekspeditionsgebyret til Wimdu ved, at Wimdu overfører dette fra den særlige konto til hans egen konto, så at udbyderen ikke behøver at foretage yderligere betalinger.
      6. Brugere kan opveje Wimdu ekspeditionsgebyret mod tilgodehavender kun hvis disse er forfaldne og har været lovligt etableret eller er ubestridte. Tilgodehavender kan ikke overføres til tredjepart.
    5. Ved forespørgsel skal udbyderen udsted en faktura for totalprisen til lejeren. Ved forespørgsel skal Wimdu udstede en faktura for ekspeditionsgebyret til udbyderen, selvom denne vil blive vist uden moms eller lignende indirekte skatter i overensstemmelse med skatteretlige bestemmelser, undtagen hvis dette er tydeligt anført i disse reguleringer.
    6. Med mindre Wimdu har fået besked om andet, så er det uden tvivl antaget, at udbyder opererer i virksomhedsregi, og er opmærksom på hans dertilhørende (salgs)skatteforpligtelser, og overholde disse. Wimdu er forpligtet til at kræve påkrævede bevis på udbyderens virksomhedskapacitet.
    7. Udbyderen forbeholder sig retten til yderligere at opkræve andre omkostninger på stedet, baseret på brug og forbrug (i særdeleshed: el, vand og varme). Udbyderen skal rådgive lejeren om, at han har den basale ret til at opkræve disse omkostninger før en kontrakt er afsluttet. Sådanne omkostninger er der ikke taget med i beregningen af ekspeditionsgebyr. Det samme gælder for sikkerhedsdepositum.
    8. Booking vouchers/kuponkoder som er udstedt af Wimdu kan bruges af lejer til at foretage bookinger indenfor bestemte perioder. Lejer modtager ikke nogen betaling.
    9. Brugerne må ikke omgå ovenstående booking- og betalingsprocesser, særligt ikke ekspeditionsgebyret.
  9. Sikkerhedsdepositum
    1. Udbyderen er berettiget til at inkludere et depositum i sit tilbud. Hvis en udbyder forespørger en betaling af depositum fra lejeren på check-ind-datoen, er det obligatorisk at give de relevante oplysninger herunder beløbet og betalingsmåde i tilbuddet. Beløbet for et depositum skal fastsættes før tidspunktet for en booking og det skal yderligere være klart, hvornår beløbet skal betales (eks. 3 måneder før check ind, i kontanter ved check ind).
    2. Hvis en udbyder ikke har givet den førnævnte information på tidspunktet af en booking, men i stedet insisterer på, at han skal modtage et depositum bagefter og lejeren ikke er enig med ham i dette, vil dette blive set som en afvisning af udbyderens ydelser efter den gældende kontrakt. Wimdu har derfor rettigheder til at annullere bookingen og opkræve udbyderen et annulleringsgebyr.
    3. Wimdu er ikke ansvarlige for administration af et sikkerhedsdepositum eller accept af krav efterspurgt af udbyderen.
  10. Evalueringssystem
    1. Hjemmesiden giver brugerne mulighed for at evaluere hinanden efter leje af en bolig. Evalueringerne skal give et meningsfuldt indeks for brugernes troværdighed. Evalueringerne er ikke gennemgået af Wimdu på forhånd.
    2. Brugeren er forpligtet til kun at komme med sandfærdige udtalelser i sin evaluering og til at overholde de dertilhørende lovbestemmelser. De synspunkter som han udtrykker, må ikke skade tredjeparts rettigheder, ej eller, især, krænke personlighedsrettigheder. De skal være objektive og må ikke indeholde ærekrænkende kritik.
    3. Enhver brug af evalueringssystemet i strid med formålet med evalueringen er forbudt. Der er for brugere forbud imod at skrive evalueringer om sig selv eller lade tredjemand indarbejde omstændigheder i evalueringer, der er relateret til afviklingen af de underliggende kontrakter eller evalueringer til alle andre formål end handlerne på hjemmesiden.
    4. Wimdu griber ikke ind i bedømmelsessystemet uden forsvarlig årsag hertil. Bedømmelser vil hverken blive redigeret eller slettet af Wimdu, på nær i tilfælde hvor Wimdu er lovmæssigt og specifikt forpligtet dertil. Bedømmelser kan ikke ændres efter at de er lagt ud. De gemmes permanent i brugerens bedømmelsesprofil og kan ses af alle brugere. Wimdu er berettiget til at tilføje noter til bedømmelser hvis dette vil gavne afklaring og forståelsen af den pågældende bedømmelse. Det eneste tilfælde hvor Wimdu ville offentliggøre en bedømmelse i en brugers sted er hvis værten har valgt at annullere en booking. I et sådanne tilfælde ville en automatisk bedømmelse med én stjerne blive offentliggjort på annoncen.
    5. Skulle der være et misbrug af evalueringerne af en bruger, har Wimdu ekstraordinær ret til at fjerne evalueringen, og træffe foranstaltninger nævnt i sektion 12. Dette er især gældende hvis:
      1. evalueringen skal fjernes på grund af en eksigibel retsafgørelse mod dem, der har skrevet evalueringen;
      2. kommentaren indeholder vulgære, uanstændige, racistiske, ikke tilladt for mindreårige, eller kriminelt stødende bemærkninger;
      3. evalueringen indeholder et andet medlems personlige oplysninger, som omfatter for eksempel, navn, adresse, telefonnummer eller e-mail-adresse;
      4. evalueringen indeholder uautoriserede links eller scripts;
      5. hvis en bruger uforvarende har sendt en negativ evaluering til en bruger, har imidlertid allerede rettet denne fejl, og tildeles den samme vurdering til den korrekte bruger;
      6. evalueringen er foretaget af en person, der på tidspunktet for transaktionen eller evaluerings udsendelsen ikke var bemyndiget (eks. mindreårig);
      7. Evalueringen er fra brugere, hvis medlemskonto er blevet blokeret af Wimdu inden 90 dage efter registrering. For de konti, der er blevet blokeret, for eksempel på grund af manglende betaling af en kommission eller til situationer, hvor brugerne får mulighed for at løse problemet og medlemskontoen er genindsat, kan evalueringen ikke blive fjernet.
    6. Begge parter i aftalen kan enes om at trække en afgivet evaluering tilbage. Evalueringen vil blive fjernet og kommer ikke i betragtning i kontoens vurderingsprofil.
  11. Varighed, Opsigelse
    1. Brugerkontrakten afsluttes ubestemt tid.
    2. Brugeren kan opsige brugerkontrakten til enhver tid uden varsel. En skriftlig opsigelsesvarsel til Wimdu (f.eks. brev, fax, e-mail) er tilstrækkelig. Brugerens allerede eksisterende beviser eller formidlede lejekontrakter med andre brugere, berøres ikke af opsigelsen af aftalen. Det samme er gældende for allerede forfaldne kommissioner.
    3. Wimdu kan til en hver tid opsige brugerkontrakten med en frist på to uger.
    4. Retten til spærring og opsigelse med retmæssig grund, samt individuelt aftalte opsigelses rettigheder forbliver heraf uberørt. En retmæssig grund for Wimdu foreligger navnlig, hvis:
      1. brugeren ikke overholder en betydelig betalingsforpligtelse helt eller delvist, trods påmindelse med en passende frist;
      2. brugeren overtræder sine forpligtelser i de her angivne generelle vilkår og betingelser, og tager ikke afhjælpende foranstaltninger, på trods af en påmindelse med en rettidig frist. En påmindelse er ikke påkrævet, hvis den skønnes ikke-lovende eller overtrædelsen er så alvorlig, eller holder kontrakten er så restriktiv, at det er urimeligt for Wimdu. Desuden kan alvorligheden af overtrædelsen også skyldes det faktum, at brugeren allerede er blevet advaret adskillige gange på grund af en lignende overtrædelse;
      3. det er påkrævet ved lov, en domstol eller en myndighed, at brugen af hjemmesiden ikke længere kan tilbydes i denne form;
      4. Wimdu opsiger sin platform eller sin virksomhed;
      5. der indledes insolvensbehandling over for brugerens aktiver ved manglende kapital.
  12. Foranstaltninger, der træffes i tilfælde af juridiske og / eller kontraktlig brud på brugers opførsel.
    1. Hvis der er tilstrækkelig indikation af, at en bruger forsømmeligt har overtrådt juridiske bestemmelser, tredjeparters rettigheder eller GTB, eller hvis Wimdu på anden måde har en legitim interesse, navnlig for at beskytte medlemmerne fra svigagtige aktiviteter, kan Wimdu, indtil en betinget aflysning, benytte sig af en eller flere af følgende handlinger:
      1. advare brugeren;
      2. slette brugerens tilbud eller andet indhold;
      3. begrænse brugerens brug af hjemmesiden;
      4. midlertidigt eller permanent at udelukke (blokere) bruger fra hjemmesiden;
      5. bestride eller annullere eksisterende lejekontrakter I værtens navn uden at tage hensyn til de nuværende annulleringspolitikker og afvise brugerens tilbud i værtens navn før indgåelsen af lejekontrakten.
    2. Wimdu tager brugerens pågældende legitime interesser i overvejelserne, når de vælger disse foranstaltninger.
    3. Lejekontrakter, der allerede er indgået mellem brugeren og andre brugere, bliver ikke påvirket, selvom tilbud slettes. Samme gælder for fordringer hvis provision er forfaldet. Hvis et tilbud, som ikke blev accepteret af en bruger, slettes af Wimdu, vil ingen gyldig lejekontrakt være indgået.
    4. Wimdu har ret til at blokere en bruger i hvert af følgende tilfælde, taget brugerens legitime interesser til efterretning. Wimdu har retten til at blokere en bruger når:
      1. brugeren gentagne gange har modtaget negative bedømmelser i evalueringssystemet i henhold til artikel 10 og derfor må blokeres for at varetage hensynet til andre deltagere på markedet;
      2. Brugeren har udgivet falsk kontaktinformation på sin medlemskonto, især en falsk eller ugyldig e-mail adresse;
      3. En medlemskonto er overført til en anden part;
      4. Brugers bolig og / eller møbler er væsentligt beskadiget, ødelagt, stjålet osv.;
      5. Der er god grund til at sammenligne risiko og brugeren ansvar.
      6. En bruger viser sig at have et bemærkelsesværdigt lavere antal besøgende end gennemsnittet og hvis der ikke ser ud til at være forbedringer på vej.
    5. Når en bruger er blevet permanent blokeret af Wimdu, er han ikke berettiget til at genetablere den blokerede brugerkonto eller evalueringensprofilen. Brugeren må ikke benytte hjemmesiden med en anden medlems konto eller om at registrere sig.
  13. Wimdu’s ansvar
    1. Wimdu tager det fulde ansvar for skader forårsaget med forsæt eller ved grov uagtsomhed af Wimdu, dets ansatte eller udsendte, for svigagtig fortielse af defekter, ved udtrykkelig antagelse af en garanti, og for skader med følger for liv, legeme og helbred.
    2. I øvrige tilfælde hæfter Wimdu kun hvis en pligt forsømmes, hvis opfyldelse er påkrævet for at muliggøre indgåelsen af aftalen og som regelmæssigt og fortrøstningsfuldt forventes opfyldt af parterne i aftalen. Skadeserstatningspligten er derved begrænset i skadestilfælde der kan betegnes som sædvanlige og forudsigelige i denne kontraktform. Dette har ingen indflydelse på det tyske Produkthaftungsgesetz (Tysk produktansvarslov).
    3. Da Wimdu ikke tager del af kontraktmæssige forhold i mellem lejer og udlejer, påtager Wimdu sig intet ansvar for boligkontrakter f.eks. omkring ansvar.
  14. Afsluttende bestemmelser
    1. Wimdu har ret til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i denne kontrakt helt eller delvis til en tredjepart.
    2. Denne kontrakt er udelukkende reguleret af den materielle lovgivning i Forbundsrepublikken Tyskland med undtagelse af FN-konventionen om International Salg af Varer og Tysk international privatlov.
    3. Er brugeren forbruger jvf. § 13 i Bürgerliches Gesetzbuch (BGB – Tysk civilret) forbliver forbrugerbeskyttende forskrifter fra staten uberørt, og forbrugeren bibeholder sine sædvanlige rettigheder.
    4. Skulle nogen individuel bestemmelse i disse GTB være eller blive helt eller delvist ugyldige, vil de resterende GTB stadig være gyldige. I tilfælde af en sådan ugyldighed, erstattes bestemmelsen af den generelle lovbestemmelse.
    5. Alle erklæringer i forbindelse med indgåelse af en brugerkontrakt, skal sendes skriftligt eller via e-mail til Wimdu. En brugers postadresse og e-mail-adresse skal være angivet som løbende kontaktdata i brugerens medlemskonto.
    6. Til forarbejdning har Wimdu GmbH engageret sit datterselskab Wimdu Malta Limited (38, Level 2, Emanuel Schembri Street, Birkirkara BKR 1810, Malta)

Annulleringspolitik

1. Hvordan fungerer afbestillingspolitikken?

  • Afbestillingspolitikken fastlægges af værten. Værten kan vælge imellem tre forskellige modeller: Gratis afbestilling, moderat, eller streng. Disse politikker har til formål at beskytte både værter og gæster.
  • I overensstemmelse med afbestillingspolitikken, betragtes annulleringer som tilbagetrækning før planlagt check-in.

2. Hvordan annullerer jeg en booking?

  • For at sikre en nem og problemfri proces, foregår alle afbestillinger gennem Wimdu.
  • Hvis du ønsker at annullere en booking, kontakt da venligst vores kundeservice team.
  • Afbestillingen skal kommunikeres skriftligt af den part der ønsker annulleringen. Afbestillingen skal indeholde bookingnummeret og skal afsendes fra den e-mail adresse der er registreret hos Wimdu i brugerens profil.
  • Værter bedes kun annullere deres bookinger gennem vores annulleringsside, der er tilgængelig gennem værtens boliger under "Min Konto". Ved at annullere gennem denne side vil en besked automatisk blive sendt til Wimdu's kundesupport team.
  • Vær venligst opmærksom på at afbestillingen først er officielt gældende når du har modtaget en bekræftelse herpå fra Wimdu.
  • Vores kundesupport team vil omgående behandle din afbestillingsanmodning og informere din vært eller gæst. Du behøver ikke foretage dig yderligere.

3. Hvordan udregnes refusionen til gæsten og betalingen til værten, hvis gæsten annullerer en booking?

3.1. Generelle bestemmelser

  • Det tilbagebetalte beløb til gæsten er afhængigt af, hvornår annulleringen af bookingen foretages, samt afbestillingsreglerne valgt af værten eller pålagt af Wimdu.
  • Indfrielses beløbet afhænger af afbestillingsreglerne. Det respektive beløb før afbestillingsafgiften vises under selve bookingprocessen. Kravene i afsnit 8.4 angående betalingsprocesser gælder tilsvarende.
  • Uanset hvilket afbestillingspolitik værten har valgt, er værten selv ansvarlig for at bevise at han/hun ikke lider noget tab eller et betragteligt mindre tab end størrelsen på afbestillingsgebyret.

3.2. Individuelle afbestillingspolitikker

Annulleringspolitik: GRATIS afbestilling

Du ville blive refunderet den totale pris (inklusiv Wimdu service gebyret) hvis du afbestiller din booking senest to dage før check-in (klokken 12 middag, lokal tid). For afbestillinger der foretages mindre end to dage før check-in, ville du blive refunderet 5% af den totale pris, minus service gebyret.

Annulleringspolitik: Semi-fleksibel

Du vil få refunderet total prisen minus afbestillings gebyret, hvis du annullerer bookingen mindst 4 dage før check ind (før kl. 12.00, lokal tid). Ved annulleringer som er foretaget mindre end 4 dage før check ind, vil du få refunderet 5% af total prisen minus afbestillings gebyret.

Annulleringspolitik: Streng

Du vil få refunderet halvdelen af total prisen minus afbestillings gebyret, hvis du annullerer bookingen mindst 7 dage før check ind (før kl. 12, lokal tid). Ved annulleringer, som er foretaget mindre end 7 dage før check ind, vil du få refunderet 5% af total prisen minus afbestillings gebyret.

4. Hvad sker der, hvis værten annullerer?

  • Wimdu tager booking annulleringer meget alvorligt, da det giver en negativ oplevelse for gæsterne.
  • I tilfælde af at en vært annullerer en booking, vil gæsten modtage fuld tilbagebetaling af prisen, herunder alle gebyrer. I sådanne tilfælde vil ingen annulleringsgebyrer blive pålagt gæsten
  • Wimdu vil hjælpe gæsten med at finde alternative overnatningsmuligheder.
  • Værten må som konsekvens betale et annulleringsgebyr på 15% af bookingens samlede beløb. Annullerer værten under 8 dage før check-in datoen, stiger gebyret til 50 % af bookingens samlede beløb. Hvis værtens ejendom har "Øjeblikkelig Booking" og bookingen annulleres indenfor 24 timer af check-in forbliver gebyret på 5%.
  • Gebyret vil blive fratrukket værtens næste booking.
  • Værten vil ikke modtage nogen form for betaling for bookinger de har annulleret.
  • Den gældende ejendom tilknyttet værten vil som negativ konsekvens, miste sin placering i søgeresultater, hvilket kan føre til færre bookinger for fremtiden.
  • En automatisk genereret negativ bedømmelse vil blive tilføjet under "Bedømmelser af denne bolig" på værtens annonce.

5. Særlige afbestillingspolitikker

5.1. Dødsfald i familien

I tilfælde af dødsfald af direkte familiemedlemmer (mor, far, ægtefælde, søster, bror, barn) mellem 7 dage og 24 timer før check-in, er gæsten berettiget til fuld refusion af sin booking. Værten er ikke berettiget til betaling. Ingen gebyrer tilføjes fra Wimdu’s side. Mindre end 24 timer før check ind er gæsten berettiget til en refundering på 75 % af hans booking og værten til 25 % af bookingen. Ingen gebyrer tilføjes fra Wimdu’s side. En dødsattest er påkrævet som bevis.

5.2. Naturkatastrofer og andre uforudsigelige hændelser

Skulle der ske naturkatastrofer (laviner, snestorme, cykloner, orkaner, jordskælv, oversvømmelser, jordskred, lynnedslag), krig, terror eller atomuheld, som gør det umuligt for en vært at opfylde sine forpligtelser til en booking (og han/hun kan fremføre bevis for, at han ikke kan tilbyde en tilsvarende alternativ bolig) vil gæsten få refunderet 100 % af den totale pris. Der vil ikke blive opkrævet annulleringsgebyr. Det samme gælder, hvis al transport midlertidigt er afbrudt og gæsten ikke kan komme frem til boligen på anden vis og kan forevise bevis for dette.

6. Hvad sker der, hvis der opstår problemer efter at gæsten allerede er checket ind?

  • Hvis du har en alvorlig klage i forbindelse med check ind, kontakt da venligst vores kundeservice team indenfor 24 timer. Fremstår boligen ikke i kontraktmæssig stand ved overgivelsen overdrager vi den angivne klage til værten. Efter vellykket godkendelse af din klage vil vi tilpasse betalingen til din vært derefter, og refundere det resterende beløb til dig.
  • Bemærk venligst, at tilbagebetaling kun er muligt hvis vi modtager din klage indenfor 24 timer efter check ind.
  • Wimdu forbeholder sig retten til, som minimum, at opkræve et beløb der svarer til behandlingsgebyret fra værten.

Privatliv

Beskyttelse af dine personlige oplysninger er meget vigtigt for os. Når vi indsamler, bearbejder eller bruger personlig information om dig som en del af de udbudte tjenester, gøres dette under de gældende tyske og europæiske love om databeskyttelse. Vi bruger personlig information, som du aktivt giver os (fx ved registrering, tilbud eller brugernavn) for implementering af vores tjenester. Vi bruger 'persistente cookies'. De gemmes på brugerens computer for at gøre det næste besøg på siden lettere. Cookies kan for eksempel gemme, hvad brugeren har valgt. Brugeren kan altid manuelt fjerne 'persistente cookies'. Vi bruger også 'session cookies'. Disse gemmes ikke på brugerens computer. Når brugeren forlader siden er de midlertidige cookies slettet. Ved hjælp af indsamlet information, kan vi analysere brugsmønster og strukturer på hjemmesiden. På denne måde kan vi forbedre vores tjenester, for eksempel ved at forbedre indhold, personalisering og gøre siden enklere at bruge. Ved hjælp af et såkaldt 'tracking-værktøj' på hjemmesiden er data samlet og lagret for at kunne bruges til markedsføring og optimering. En anonym profil oprettes med de lagrede data. Brugeren kan protestere mod indsamlingen og lagringen af data til enhver tid i fremtiden. Uden udtrykkeligt samtykke fra brugeren vil vi ikke bruge sporingsværktøjet til i hemmelighed at indsamle personlig data om brugeren, videresende disse data til tredjepart og markedsføringsplatforme eller koble data med personoplysninger (navn, adresse osv.).

Impressum

Map Wimdu.com
Wimdu GmbH

Voltastr. 5
13355 Berlin, Germany

Managing Directors: Arne Bleckwenn, Hinrich Dreiling
Handelsregisternummer: 129773 B
Registreringsdomstol: Berlin (Charlottenburg)
Registreringsnummer for skat: DE 276 228 078

Kontakt vores kundesupport