Ofte stillede spørgsmål

At se et tilbud

Hvorfor indeholder nogle tilbud kun få billeder?
Vi beder værterne om at uploade mindst tre billeder af hver bolig, og de fleste af dem uploader flere. Hvis du gerne vil se flere billeder af en bolig, foreslår vi, at du sender en besked til værten, der fortæller om din interesse.
Hvilke detaljer om placeringen af boligen er synlige?
Vi viser, på hvilken gade boligen er placeret og et kort af området omkring. Vi tilbageholder den nøjagtige adresse for at beskytte vores værters privatliv. Gæster vil først modtage adressen, når bookingen er blevet bekræftet.
Hvilke boligtyper er til rådighed hos Wimdu?
Vi tilbyder en bred vifte af boligtyper, lige fra lejligheder og huse til både og telte. Udforsk vores muligheder og du vil blive overrasket over, hvad du kan finde!
Hvorfor har nogle boliger få eller ingen bedømmelse?
Nogle annoncer kan være nye på Wimdu eller eventuelle tidligere gæster har ikke skrevet en bedømmelse. Boligerne vil gradvist få bedømmelser med tiden
Er det tilladt for gæsterne at medbringe kæledyr til deres bolig?
Det er forskelligt fra bolig til bolig, og kan ses unden fanen 'Faciliteter'. Hvis du har et spørgsmål, om et særligt tilbud, kan du spørge værten direkte ved at sende vedkommende en besked vha. vores beskedservice. Klik blot på 'Kontakt mig'-knappen ved siden af værtens billede på den annonce, du ønsker at forespørge på.
Hvorfor er prisen en anden på bestemte datoer?
Værter er velkomne til at ændre deres priser på forskellige datoer. Det kan være flere forskellige grunde til dette, eksempelvis at disse dage ligger i højsæson for booking. Værter kan bestemme særlige priser på dags-, uge- og månedsbasis. Nogle værter vælger også at have ekstra opkrævninger, såsom ved flere gæster eller et rengøringsgebyr. Alle disse prisdetaljer kan ses i tabellen "Hurtig oversigt" på tilbuddets detaljeside.
Hvordan får jeg kontakt med en vært?
Du kan bruge vores beskedsystem til at kontakte din vært. Vi er glade for at varetage kommunikationen mellem værter og gæster. Forsøg på at overføre kontaktinformation inden bookingen er foretaget, vil dog automatisk blive afvist.
Hvor mange mennesker er det tilladt at opholde sig i en bestemt bolig?
Det er forskelligt for hver enkelt bolig. Du vil finde det maksimale tilladte antal gæster under 'tilbud' i værtens annonce.

At booke et tilbud

Kan jeg finde ud af, om en bolig er til rådighed på en bestemt dato før jeg forsøger at booke den?
Ja. Du kan se om en bolig er ledig ved at vælge 'Kalender'-fanen på en annonce.
Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål, jeg vil have svar på, før jeg laver en booking?
Hvis du har spørgsmål til værten, er du velkommen til at benytte vores beskedsystem til at kontakte vedkommende. Har du spørgsmål til andet bedes du henvende dig til contact our customer support team.
Hvornår vil jeg modtage værtens præcise kontakt- og adressedetaljer?
Når vi har bekræftet dine betalingsdetaljer vi vil trække hele beløbet fra din bankkonto. Når dette er sket, vil du modtage din værts præcise adresse.
Hvornår vil penge fra min booking blive trukket fra mit kreditkort, bankkonto etc?
Betalingen bliver reserveret på din bankkonto eller Paypal-konto umiddelbart efter din bookinganmodning. Beløbet bliver kun trukket fra din konto, hvis værten accepterer din anmodning. Bemærk venligst at hvis du benytter andre betalingsmetoder såsom Sofort Überweisung eller Ideal, ville beløbet blive fratrukket din konto umiddelbart efter din booking anmodning.
Kan jeg fortryde efter jeg har lavet en booking?
Hvis du ikke kan forpligte dig til en booking anmodning, eller en booking, der allerede er bekræftet, send da venligst en e-mail til vores kundeserviceteam og vi vil herefter rådgive dig.
Hvor lang tid tager det normalt at modtage en accept eller en afvisning fra en vært?
Vi har en politik, der siger at værterne skal svare på bookinganmodninger inden 24 timer. Det skal dog nævnes at rigtige mange af vores værter svarer langt hurtigere end dette. Hvis værten ikke svarer inden 24 timer, bliver bookingen automatisk annulleret, og vi vil hjælpe dig med finde et alternativ. Når din bookinganmodning udløber eller er blevet afvist af værten vil overførslen fra din konto automatisk blive blokeret. Det kan tage 3-5 arbejdsdage at nå til din konto. Siden der ikke er nogen bekræftet booking, vil Wimdu ikke trække et beløb.
Hvorfor er prisen på checkout-siden en anden end den første jeg så på søgesiden?
Hvis du har søgt efter vores boliger uden at have indtastet specifikke datoer, har du fået vist en startpris for hver enkelt bolig. Efter at have valgt specifikke datoer vil prisen blive udregnet præcist og afhænger af hvilke takster værten har sat for den givne periode. Værten opkræver måske et forskelligt beløb efter sæson, antal gæster, måske tager de et rengøringsgebyr eller specielle takster pr. dag , uge og/eller måneder. Alle disse prisdetaljer kan findes under "Hurtigt oversigt" og på tilbuddets detaljeside.
Skal jeg betale et depositum?
Wimdu behandler på nuværende tidspunkt ikke depositum fra vores værter. Dog kan nogle værter selv bede om et depositum alligevel. De skal informere dig om det i enten beskrivelsen af deres bolig, eller i den direkte kommunikation med dig. Det er en vejledende regel, at depositum vil blive tilbagebetalt, når værten er tilfreds med den stand gæsten har efterladt boligen i. Hvis der er problemer med et depositum, kontakt da venligst vores kundeserviceteam.
Skal jeg betale et rengøringsgebyr?
Nogle værter tager et rengøringsgebyr, hvilket vil blive tilføjet til totalprisen på betalingssiden. Alle prisdetaljer kan findes under "Hurtig oversigt" på tilbuddets detaljeside.
Hvad sker der, efter jeg har klikket på 'Gennemfør booking'?
Værten vil blive informeret om din bookinganmodning, og når de enten har accepteret eller afvist din booking, vil du modtage yderligere instruktioner fra os.
Kan jeg anmode om en faktura for min booking?
Ja, du kan forespørge om en faktura for din booking. Dette kan du gøre ved at klikke på Panelet og vælge den rejse under Mine Rejser, som du ønsker en faktura for. Tryk på knappen Forespørg en faktura og udfyld dine faktureringsoplysninger for at indgive forespørgslen. Din vært vil modtage din forespørgsel og vende tilbage til dig via e-mail eller en anden kommunikationsform. Værter har adgang til et værktøj, som kan generere en faktura til dig.
Hvis din vært ikke svarer på din forespørgsel på en faktura, så kontakt venligstvores kundeservice og vi vil hjælpe dig med at komme i kontakt med dem og følge op på fakturaen.
Hvordan er "Øjeblikkelig Booking" anderledes fra normal booking?

Boliger med Øjeblikkelig Booking

Når du booker en Øjeblikkelig Booking bolig, vil bookingen blive accepteret automatisk og du vil modtage en bekræftelse med det samme - ligesom når du booker et hotel. Værter som har disse boliger holder deres tilgængelighed og priser opdateret konstant. Når du har modtaget bekræftelses emailen, kan du fortsætte med din ferie planlægning.

Boliger med normal booking

Nogle værter foretrækker at du sender en anmodning før en endelig booking er gået igennem. Når du har klikket "Gennemfør Booking" ved tjek ud siden, skal værten bekræfte bookingen indenfor 24 timer og lade dig vide om de kan huse dig på dine anmodede datoer og betingelser.

Normalt bekræfter værter deres booking anmodninger indenfor nogle få timer. Nogle værter bekræfter straks. Du vil kun blive opkrævet hvis en vært bekræfter din bookinganmodning

At kende din vært

Hvordan kan jeg kontakte værten, hvis jeg er interesseret i at booke?
Du kan kontakte din vært ved at bruge vores beskedsystem på siden for boligensannoncen. Dog er det ikke tilladt at dele kontaktinformationer.
Hvorfor er nogle værters profiler ikke færdiggjorte?
Nogle værter har ikke færdiggjort deres profiler endnu. Hvis du gerne vil have mere information, råder vi dig til at kontakte værten via vores beskedsystem, som kan findes på samme side som tilbuddet.
Hvorfor har nogle værter ikke et billede af sig selv som deres profilbillede?
Vi opfordrer alle vores værter til bruge et billede af sig selv som profilbillede, men vi har ikke et krav om det, og det er derfor deres eget valg, hvilket billede de vælger.
Hvorfor har nogle boliger få eller ingen anmeldelser?
Nogle annoncer er nye eller eventuelle gæster har ikke skrevet en bedømmelse endnu. Annoncer vil dog gradvist med tiden få bedømmelser.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg støder ind i problemer med en vært?
Hvis du har et problem med en vært og ikke kan løse det personligt, råder vi dig til at kontakte vores kundeservice team. Hvis du føler det nødvendigt at lave en annullering, skal denne indsendes via e-mail til vores kundeserviceteam.
Hvad skal jeg gøre, hvis værten ikke svarer på min bookinganmodning?
Hvis værten ikke svarer på en bookinganmodning inden 24 timer, vil bookingen automatisk blive annulleret, og vi vil kontakte dig for at arrangere et alternativ.
Hvordan foregår overdragelsen af nøglen?
Overdragelsen af nøglen skal aftales med værten før du rejser til din bolig. Værten vil give informere dig om tid og sted for overdragelsen, hvis dette er et andet sted end den boligens adresse.

Din sikkerhed

Hvad er Wimdus politik vedr. annulleringer?
Vi har tre forskellige annulleringspolitikker, du kan vælge imellem. Du kan finde mere information om disse på vores side vedr. annulleringspolitikker.
Hvis jeg logger in med min Facebook konto, vil den så være synlig på min profil?
Din Facebook konto bliver kun brugt til at springe det normale registreringsredskab over. Dit navn og Facebook billede vil fremgå på din Wimdu profil, men ingen andre informationer fra Facebook vil blive inkluderet. Du skal selv færdiggøre resten af din Wimdu profil manuelt.
Hvorfor skal jeg lave en anmeldelse?
At lave en anmeldelse er en rigtig god måde, hvorpå du kan give feedback på dit ophold, hvilket også er utrolig brugbart for andre fremtidige gæster.
Hvad hvis en værts bolig ikke har en 'Wimdu Verified'-status?
Vi arbejder konstant på at forbedre kendskabet til vores værter, og en 'Wimdu Verified'-status vil da også over tid blive tilføjet til flere annoncer.
Hvilke betalingsmetoder accepteres, når der bookes?
Vi accepterer de fleste kreditkort samt PayPal. I Tyskland accepteres også bankoverførsler.
Er betalingsprocessen sikker?
Ja. Alle betalinger sker gennem krypterede forbindelser.
Hvordan indsender jeg en klage, hvis jeg er utilfreds med mine oplevelser?
Hvis du vil klage, send da venligst en e-mail til vores kundeserviceteam og vi vil svare så hurtigt som muligt. Alle klager skal indsendes inden 24 timer efter du er checket ind i din bolig.
Hvordan hjælper Wimdu mig med at undgå svindlende værter?
Wimdu screener alle sine værter og tillader ikke annoncer, der ikke lever op til vores standard. Herudover vil værten først modtage betaling 24 timer efter, du er checket ind, hvilket beskytter dig, hvis opholdet ikke går, som det skal.
Hvordan foregår tilbagebetalinger, hvis en booking ikke virker?
Tilbagebetalinger foregår i henhold til vores side vedr. annulleringspolitik Side for afbestillingsregler. Hvis du er berettiget til en tilbagebetaling, vil den blive overført samme dag som annulleringen er bekræftet af Wimdu. Det tager 3-5 dage inden du kan se betalingen på din konto.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har et problem, når jeg ankommer til min bolig?
For at få en hurtig løsning, kontakt da venligst vores kundeserviceteam og vi vil prøve på at løse problemet sammen med dig.

Din brugerkonto

Hvorfor skal jeg tilmelde mig, for at kunne lave en booking?
Vi kræver, at du har en konto hos Wimdu for at kunne behandle dine oplysninger sikkert og øge bruger gennemsigtigheden. Det gør også, at vi kan se din historik, og dermed kan give dig den bedste support, hvis det skulle være nødvendigt.
Hvorfor er det godt at færdiggøre min profil?
En af grundene til at Wimdu blev til var at hjælpe rejsende til en mere personlig og lokal oplevelse. Da vi fokuserer på at tilbyde boliger, ejet af private, føler vi det nødvendigt, at værten kender en smule til dig på forhånd. Det er med til at sikre dig en bedre oplevelse.
Skal jeg uploade et billede af mig selv?
Det er ikke obligatorisk, men vi anbefaler det alligevel.
Hvad nu hvis jeg glemmer mit password?
Hvis du glemmer din adgangskode, er der et link til at nulstille det på log ind-siden.
Hvis jeg logger ind med min Facebook konto, vil den så være synlig på min profil?
Din Facebook konto bliver kun brugt til at springe det almindelige registreringsværktøj over. Dit navn og Facebook billede vil fremgå på din Wimdu profil, men ingen andre informationer fra Facebook vil blive inkluderet. Du skal selv færdiggøre resten af din Wimdu profil manuelt.
Hvordan kan jeg slette min konto?
I øjeblikket kan det kun gøres ved at kontakte vores kundeserviceteam. Hvis du gerne vil slette din konto, vil de være klar til at hjælpe dig.

At annoncere din bolig

Hvad skal jeg tænke på, når jeg laver min annonce?
Du skal præsentere din bolig på en interessant og informativ måde. Du skal uploade billeder, lave en fed titel og skrive en beskrivelse af din bolig. Du skal også være sikker, at annoncen også indeholder detaljer som pris, location, boligtype, et minimum antal dage, maksimalt antal tilladte gæster etc. Kontaktdetaljer (e-mail, telefonnummer, adresse etc.) er ikke tilladt at have i titlen, beskrivelsen eller under husregler.
Skal jeg benytte kalenderen?
Ja. Det er ekstremt vigtigt, at tilgængeligheden af din bolig er præcis. Ellers skal du afvise bookinger, der er lavet på ikke-tilgængelige datoer, hvilket kan påvirke din position i søgeresultaterne.
Hvilke slags fotos af min bolig skal jeg uploade?
Dine billeder skal klart vise de værelser i din bolig, som gæsterne vil have adgang til, som soveværelse, badeværelse, køkken etc. Jo bedre billederne er, desto mere interesserede vil gæsterne være i at booke netop din bolig.
Hvordan vil placeringen af min bolig blive vist?
Vi viser en indikation af, hvor boligen er placeret. Det vil sige, at gadenavnet og et kort af det omkringliggende område bliver vist. Vi tilbageholder din præcise adresse, så vi kan beskytte dit privatliv. Gæsterne vil først modtage den, når du har bekræftet bookingen.
Hvilke boligtyper kan tilbydes hos Wimdu?
Vi tager imod en bred vifte af boligtyper, ikke kun lejligheder og huse. Hvis din boligtype ikke kan ses på 'Annoncér din bolig'-siden, kontakt da vores kundeserviceteam, som med glæde vil hjælpe dig.
Hvordan får jeg anmeldelser?
Når en gæst har opholdt sig i din bolig, sender vi dem en e-mail, der opfordrer dem til at skrive en anmeldelse. Kun gæster, der har opholdt sig i din bolig gennem Wimdu kan skrive anmeldelser.
Hvordan får jeg en 'Wimdu Verified'-status?
Hvis du er interesseret i, at din annonce har en 'Wimdu Verified'-status, kontakt da venligst vores kundeservice.
Hvad nu, hvis jeg ikke kan finde min placering på kortet?
Hvis dit gadenavn ikke bliver genkendt af sig selv, prøv da at skrive postnummer og/eller by efter det. Hvis det stadig ikke virker, kontakt da venligst vores kundeserviceteam, og vi vil løse problemet for dig.
Jeg har har uploadet min bolig, men den bliver ikke vist i søgeresultaterne. Hvorfor?
Med henblik på at opretholde en høj kvalitet af annoncerne på Wimdu, kontrollerer vi hvert enkelt tilbud før de bliver godkendt og kan blive vist i søgeresultaterne. Hvis du uploader billeder af høj kvalitet og deler fyldestgørende information om din bolig, vil denne proces kunne gennemføres hurtigere. Hvis din annonce stadig ikke bliver vist i søgeresultaterne en uge efter, du har uploadet den, kontakt da venligst vores kundeservice for yderligere rådgivning.
Er det lovligt for mig at annoncere min bolig på Wimdu?
Fremleje af din bolig er lovligt i de fleste lande. Hvis du alligevel er i tvivl, bør du kontakte din udlejer før du laver en annonce.
Skal jeg angive et momsnr.?
Du skal kun angive et momsnr., hvis du har et. Du kan indsætte et under Betalingmåder i Min konto > Profilindstillinger > Udbetalingsmuligheder.
Har Wimdu en fotoservice?
Wimdu vil prøve at hjælpe sine værter med at forbedre kvaliteten af deres annoncer, når det er muligt. I enkelte tilfælde, kan vi arrangere at en fotograf kigger forbi din bolig, og tager nogle billeder. Hvis du vil søge om denne mulighed kontakt da venligst vores foto service.
Jeg vil gerne have min annonce præsenteret højere i søgeresultaterne. Hvordan kan det ske?
Kontakt os og vi vil rådgive dig.
Kan jeg markere nogle bestemte datoer i kalenderen, der ikke skal være til rådighed?
Ja. Hvis du gerne vil blokere bookinger på en bestemt dato, skal du gå til kalenderen under din annonce. Vælg herefter den/de dato(er) du ønsker at blokere og et pop-up vindue vil give dig mulighed for at markere dem som 'ikke-til-rådighed'.

At modtage bookinger

Jeg har modtaget en booking anmodning. Hvad gør jeg nu?
Når en laver en booking anmodning på din bolig, vil du modtage en e-mail, der fortæller dig hvordan du accepterer eller afviser den. Alternativt kan du acceptere eller afvise bookinger i 'Mine gæster'-sektionen på din konto.
Bliver der tilføjet omkostninger til den grundlæggende udlejningspris?
Ja – men det har ingen betydning for det beløb du vil modtage for din ejendom. Wimdu opkræver et servicegebyr, som bliver tilføjet de takster, som du har fastsat, for at gøre det lettere for gæsten at beregne den endelige pris. Da gebyret er lagt oveni prisen, vil du modtage 100 % af boligens pris. Du kan finde flere informationer om gebyrordningen i vores Generelle Betingelser og Vilkår.
Kan jeg tage forskellige priser på forskellige dage eller årstider?
Ja. Du kan ændre prisen for enkelte overnatninger i kalendersektionen i din annonce. Det gør du ved at gå ind på 'Mine tilbud'-sektionen på din konto, og derefter vælge 'Se tilbudskalender'. For at ændre en overnatningspris, vælg datoen og skriv den nye pris du ønsker, i pop-up vinduet.
Kan jeg tage et rengøringsgebyr?
Ja. Du kan skrive hvad dit rengøringsgebyr under 'Priser og betingelser', når du har valgt 'Ændre tilbud' fra 'Mit tilbud'-sektionen på din konto. Rengøringsgebyret er placeret i 'Tilføjede omkostninger'.
Kan jeg tage et depositum?
Et depositum kan opkræves, men bliver pt. ikke opkrævet gennem Wimdu. Du bør nævne det i beskrivelsen og få det fra gæsten i forbindelse med check-in. Depositum er et privat anliggende mellem værten og gæsten.
Hvorfor ser mine priser anderledes ud end dem, jeg har indstillet?
Wimdu opkræver et servicegebyr, som bliver tilføjet de priser, som du har fastsat, for at gøre det lettere for gæsten at beregne den endelige pris. Prisen vil blive vist til gæsten med servicegebyret inkluderet. Du kan finde mere information om gebyrordningen i vores Generelle betingelser og vilkår.
Hvad nu, hvis en gæst annullerer sin booking?
Vi hat tre forskellige annulleringspolitikker til rådighed og hver enkelt har forskellige konsekvenser for din gæst. Du kan finde mere information om disse på vores side om annulleringspolitikker.
Skal jeg betale skat af det beløb, jeg modtager?
Ja, men dette administreres ikke gennem Wimdu. Du bør diskutere det med din udlejer og/eller dit lokale skattekontor for yderligere detaljer.
Vil jeg blive opkrævet et gebyr for at benytte Wimdu?
Ja – Wimdu opkræver værter et servicegebyr, som dog ikke vil have en indflydelse på den pris, du har fastsat for boligen. Et servicegebyr vil tilføjet din pris, hvilket betyder, at du vil modtage 100 % af boligens pris ud fra de takster, du har angivet. Wimdu beholder servicegebyret. Du kan finde flere oplysninger om gebyrordningen i vores Generelle betingelser og vilkår.
Hvad er en 'on request host'?
På nogle annoncer kræves det, at du sender værten en besked før du kan lave en booking anmodning. Når værten har bekræftet sin tilgængelighed, du kan gå videre og booke boligen.
Min gæst har forespurgt at modtage en faktura for det totale bookingbeløb. Hvordan gør jeg dette?
Wimdu tilbyder dig en enkel måde, hvorpå du kan generére en faktura til din gæst. Din gæst skal først forespørge en faktura og udfylde deres faktureringsoplysninger. Dette kan de gøre ved at trykke på Min konto > Mine bookinger > Forespørg en faktura. Du vil derefter modtage en e-mail med deres faktureringsoplysninger, som du kan bruge til at lave din egen faktura. Alternativt kan du bruge vores "Faktura Generator" online ved at følge instruktionerne i e-mailen.
Hvis din gæst direkte forespørger dig om en faktura, bed dem venligst om at sende en forespørgsel via systemet i Min konto> Mine bookinger > Forespørg en faktura.
Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt da venligst vores kundeservice.
Hvad er Øjeblikkelig Booking og hvordan fungerer det?

Som vært kan du bruge Øjeblikkelig Booking eller Normal Booking til dine boliger

Normal Booking er sat til dine boliger efter default. Med denne booking process vil du modtage en booking anmodning fra gæster, som du enten kan acceptere eller afvise indenfor 24 timer. Når en booking anmodning er accepteret af dig vil den være bindende. Jo flere anmodninger du accepterer, jo højere vil din bolig blive vist i søge resultaterne for den gældende destination.

Øjeblikkelig Booking er en hurtigere, mere simpel og mere praktiskbooking proces end den Normale proces. Med Øjeblikkelig Booking kan gæster booke deres overnatninger med det samme, ligesom når man booker et hotel online. Booking anmodninger til boliger der har Øjeblikkelig Booking er accepteret automatisk, hvilket gør det meget nemmere for gæster at booke din bolig og for dig at kontrollere dine listings..

Du kan aktivere Øjeblikkelig Booking ved at anmode om funktionen på “Min Konto”.

Hvordan fungerer Øjeblikkelig Booking?

Øjeblikkelig bekræftelse: For alle bookinger der er lavet mere end 5 dage før tjek ind datoen, vil bookingen blive accepteret automatisk. Der behøves ingen bekræftelse fra din side af. Du vil modtage en Øjeblikkelig Booking bekræftelse email og en SMS der informerer dig om din nye booking.

Minimum 5 dages varsel: Hvis bookingen er lavet mindre end 5 dage før check-in datoen, vil du modtage en booking anmodning. Du kan derefter acceptere via email, SMS eller ved at logge in på ‘Min Konto’.

Hold din kalender opdateret: Det er meget vigtigt at holde din tilgængelighed i din kalender opdateret, således at du sikre at gæster kun kan booke på de datoer hvor din bolig er ledig.

Fleksible muligheder: Hvis du har med flere boliger at gøre og godt kunne tænke dig at aktivere Øjeblikkelig Booking for kun nogle bestemte boliger, vil vores kundeservice team med glæde hjælpe dig

Annullering:Hvis du er nødsaget til at annullere en booking, vil et annulleringsgebyr på 5 % af boligens bookingpris være gældende de første 24 timer efter bookingen. Derefter, er det et generelt annulleringsgebyr på 15 % der gør sig gældende. Vi fraråder dog kraftigt annulleringer lavet af værten og kan være nødsaget til at deaktivere Øjeblikkelig Booking for dine boliger, hvis du annullere mere end én gang.

Deaktivér når som helst: Hvis du gerne vil deaktivere Øjeblikkelig Booking til dine boliger, venligst kontakt vores kundeservice team .

Hvordan aktiverer jeg Øjeblikkelig Booking for mine boliger?

Hvis du er berettiget til at have Øjeblikkelig Booking funktionen, vil du se en "Øjeblikkelig Booking" banner på "Min Forside". Her kan du anmode om at aktivere funktionen for dine boliger. Vi vil informere dig når Øjeblikkelig Booking er aktiveret for dine boliger, Hvis du har flere boliger og gerne vil aktivere Øjeblikkelig Booking for kun nogle af dem, venligst kontakt vores kundeservice team med detaljer

Hvad er fordelene ved Øjeblikkelig Booking?

Øjeblikkelig Booking har mange fordele:

Boost dine rankings - Boliger med Øjeblikkelig Booking vil få et boost så de vises højere i søge resultaterne. Dette vil optimere din synlighed og forøge dine chancer for at få flere bookinger til dine boliger. I gennemsnit, er de boliger der har funktionen Øjeblikkelig Booking, boostet til at ranke i gennemsnit 85 positioner højere indenfor søge resultaterne!

Spar tid - Du vil ikke længere skulle igennem besværet med at besvare booking anmodninger via email, eftersom dine bookings vil blive accepteret automatisk. Du behøver heller ikke at bekymre dig om at booking anmodninger udløber.

Større opmærksomhed - Boliger der har Øjeblikkelig Booking vil vise en speciel banner som gør at dine boliger differentierer sig fra de normale boliger.

Hold dig ajour med konkurrencen

- Mange af vores top værter har allerede tilmeldt sig Øjeblikkelig Booking - vær én af dem!

Hvordan aktiverer jeg Øjeblikkelig Booking for mine boliger?

Hvis du er berettiget til at have Øjeblikkelig Booking funktionen, vil du se en "Øjeblikkelig Booking" banner på "Min Forside" under "Min Konto". Ved at klikke på banneren kan du anmode om at aktivere funktionen for dine boliger. Vi vil informere dig når Øjeblikkelig Booking er aktiveret for dine boliger, Hvis du har flere boliger og gerne vil aktivere Øjeblikkelig Booking for kun nogle af dem, venligst kontakt vores kundeservice team.

Bemærk venligst, at Øjeblikkelig Booking kun er tilgængelig for værter, der har en god rekord på at acceptere bookinger.

At kende din gæst

Er det tilladt at bede en gæst om yderligere information om dem?
På Wimdu findes et beskedsystem, der gør at værter og gæster kan kommunikere. Du kan bruge det for at bede om information, hvis det skulle være nødvendigt. Dog bliver al deling af kontaktdetaljer blokeret af sikkerhedsmæssige årsager.
På hvilket tidspunkt vil gæsten modtage min præcise adresse?
Gæsten vil modtage din adresse, når det fulde beløb er klar til at blive opkrævet via den valgte betalingsmåde.
Er det forventet at jeg tilbyder giver noget af mig selv, så gæstens ophold bliver mere 'lokalt'?
Det er helt op til dig. Vi forventer ikke at du udbyder en ekstra værtsservice, men nogle gæster vil påskynde at blive hentet ved stationen/lufthavnen eller at du giver dem en kort rundvisning i kvarteret.
Skal jeg selv overdrage nøglerne?
Det er ikke et krav, men det vil være foretrukket. I sidste ende skal aftalen, der på forhånd er lavet med gæsten om overdragelsen, overholdes. Det gælder uanset om du selv, eller en tredje part ordner det for dig.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke er tilfreds med min gæsts opførsel?
Hvis du ikke er tilfreds med måden, hvorpå dine gæster opfører sig i din bolig, og du ikke kan løse det på en ordentlig måde med dem, kontakt da venligst vores kundeserviceteam og vi vil undersøge sagen.

Dine rettigheder

Hvad er Wimdus politikker vedr. annulleringer af bookinger?
Vi har tre forskellige annulleringspolitikker, du kan vælge imellem. Du kan finde mere information om disse på vores side om Annulleringspolitikker.
Hvad nu, hvis jeg skal annullere en booking allerede efter jeg har accepteret den?
Hvis uforudsete omstændigheder gør, at det ikke længere er muligt at leve op til en bekræftet booking, er du nød til at sende os en formel anmodning om annullering. Bemærk venligst at det kun er muligt at sende anmodninger om annullering via "Min konto > Mine Gæster > Reservationsdetaljer > Annuller denne reservation".

Vær venligst opmærksom på følgende:
  • Annullering af en booking ville resultere i en meget dårlig kundeoplevelse for dine gæster.
  • Du ville ikke modtage nogen form for betaling fra bookingen.
  • Du ville blive pålagt et annulleringsgebyr og du ville ydermere blive straffet i din placering i søgeresultater, hvilket fører til færre bookinganmodninger fremover.
  • En automatisk genereret negativ bedømmelse ville blive tilført under "Anmeldelser af denne bolig" på din annonce.
Hvis jeg logger in med min Facebook konto, vil den så være synlig på min profil?
Din Facebook konto bliver kun brugt til at springe det almindelige registreringsværktøj over. Dit navn og Facebook billede vil fremgå på din Wimdu profil, men ingen andre informationer fra Facebook vil blive inkluderet. Du skal selv færdiggøre resten af din Wimdu profil manuelt.
Vil hele min adresse være synlig på min profil?
Nej. Vi beskytter din sikkerhed ved kun at gøre dit gadenavn og et kort over området være synlig på din profil.
Hvornår vil jeg modtage betalingen for en booking?
Vi overfører betalingen senest 24 timer efter din gæst er checket ind. Betalingen vil blive overført til den konto, du har valgt i indstillingerne på din Wimdu-konto.
Er det et problem at jeg afviser en booking selvom min bolig ikke er optaget?
Hvis du ikke klar på at modtage en potentiel gæst, er du selvfølgelig velkommen til at afvise bookingen. Dog vil bookingafvisninger have en effekt på din rangering i søgeresultaterne og det kan også endda også ske, at din annonce bliver fjernet. Hvis du ved, at der er dage, hvor din bolig ikke er til rådighed, bør du markere disse dage i 'Se tilbudskalender'-sektionen i 'Mine tilbud'.
Hvordan indsender jeg en klage, hvis jeg støder på et problem?
Hvis du gerne vil klage, kontakt da venligst vores kundeservice via e-mail hvor du kan forklare grundene og vi vil hjælpe dig så hurtigt som muligt.
Tilbyder Wimdu en værtsforsikring?
I nogle lande har vi en værtsforsikring til rådighed. For yderligere information, se venligst vores forsikringsside. Bemærk venligst at den endnu ikke er til rådighed i alle lande.

Din brugerkonto

Hvorfor er det godt at færdiggøre min profil?
En af grundene til at Wimdu blev etableret var for at give den rejsende en mere personlig og lokal oplevelse. Siden vi fokuserer på at tilbyde boliger ejet af private, føler vi det nødvendigt - også for at forbedre din oplevelse - at gæster og værter kender hinanden lidt på forhånd.
Skal jeg uploade et billede af mig selv?
Det er ikke obligatorisk, men vi anbefaler det alligevel.
Hvad nu hvis jeg glemmer mit password?
Hvis du glemmer dit password, er der et link på log-in siden, der hjælper dig med at lave et nyt.
Hvis jeg logger in med min Facebook konto, vil den så være synlig på min profil?
Din Facebook konto bliver kun brugt til at springe det almindelige registreringsværktøj over. Dit navn og Facebook billede vil fremgå på din Wimdu profil, men ingen andre informationer fra Facebook vil blive inkluderet. Du skal selv færdiggøre resten af din Wimdu profil manuelt.
Hvordan kan jeg slette min konto?
Pt. kan det kun lade sig gøre igennem vores kundeserviceteam. Hvis du vil slette din konto, vil de hjælpe dig.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har et problem når gæsten ankommer, og jeg ikke kan løse det selv?
For at opnå en hurtig løsning, kontakt venligst vores kundeservice og vi vil herefter prøve at løse problemet med dig.